Biletomatowy problem

Biletomat MKA na alei Jana Pawła II. Chwile działał. Odłączony od miesięcy.
Choć większość Tarnowian od dawna dopominała się instalacji takich urządzeń w mieście, włodarze nie widzieli sensu podjęcia takich działań, bo są dość kosztowne, a korzyści dla miasta z nich niewiele. Światełkiem w tunelu okazały się podjęte przez władze województwa starania o wpięcie do jednego ekosystemu biletów przewoźników publicznych z całego województwa. I tak stopniowo system Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej (MKA) się rozrastał.

Biletomat MKA. Dworzec Główny przy wejściu na perony. Martwy od miesięcy
Urządzenia stoją, ale nie działają
Obecnie w mieście znajduje się siedem biletomatów MKA. Z czego aż trzy od miesięcy nie daje oznak życia. Są zamontowane, ale nie przyłączono do nich zasilania i nie da się z nich korzystać. Działające urządzenia stoją – 1. przy wejściu do Parkingu P+R przy dworcu głównym PKP, 2. przy przystanku Krakowska Planty, 3. przy przystanku Mickiewicza – Poczta (w sąsiedztwie PWSZ Tarnów) i 4. przy pętli Os. Jasna II.

Biletomat MKA na peronach na dworcu Mościce – Tarnów. Również nie podpięty od momentu instalacji.
Dlaczego tak się dzieje?
Jak się okazuje, problem z niedziałającymi urządzeniami wynika z opieszałości Tauronu i PKP. Według informacji operatora MKA proces uruchamiania urządzeń jest już prawie na finiszu (jeśli chodzi o ten na dworcu głównym i ten w Mościcach). Zaś ten przy pętli Al. Jana Pawła II przyłącze miał i stracił, teraz operator czeka na nowe.
Zadziwiający jest fakt trwania tego procesu miesiącami. I cisza po stronie miasta. Nie robi nic, aby przyspieszyć ten proces ani też nie prowadzi żadnych działań promocyjnych w tym kierunku. Za to mieli mnóstwo do powiedzenia na temat „super nowoczesnego” kasownika do sprzedaży jednego biletu w autobusie